مقدار مناسب نوشیدن آب در کوهپیمایی

همراه داشتن آب کافی از ضروریات کوهپیمایی برای حفظ انرژی و روحیه است.کم آبی بدن در کوهپیمایی های طولانی ممکن است بسیار خطرناک باشد.کم آبی علاوه بر ضعف بدن باعث احتمال بیشتر گرمازدگی و هیپوترمی (سرما زدگی)می‌شود.کم آبی بدن همچنین ممکن است باعث سرگیجه و توهم شود.
نیاز اشخاص مختلف به آب متفاوت است ولی بصورت عمومی به ازای هر دو ساعت کوهپیمایی باید یک لیتر آب نوشید.آب را نه بصورت یکباره بلکه در فواصل زمانی مستمر مصرف بنوشید. حتی اگر حس تشنگی نکردید باید آب بنوشید چرا که کوهنوردی حتی در هوای سرد باعث عرق کردن می‌شود.
علاوه بر آب نیاز به حمل نمک محلول مایع درمانی …خواهید داشت چرا که عرق کردن باعث از دست دادن الکترولیت های بدن می‌شود.بهمراه داشتن این نوع نمک بخصوص برای کسانیکه فشار خون پایینی دارند ضروری است.نمک مایع درمانی و آب محلولی بسیار موثرتر از آب معمولی است.
روابط عمومی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *