نکاتی مهم که باید در کوهنوردی دقت نماییم

🏔در کوهنوردی چیزی به نام شکست وجود ندارد . بنا به دلایل حوادث طبیعی یا دلایل غیر طبیعی شاید در کوهستان، اوضاع خوبی را در پیش روی نداشته باشیم و برنامه کوهنوردی ما طبق همیشه انجام نشود ولی تجربه ای برای برنامه بعدی ما می شود و به عبارتی در کوهنوردی شکست وجود ندارد . همیشه آن چه را ما در ورزش کوهنوردی میخواهیم ، دلخواه ما نبوده و انجام نمی شود .

🏔 عدم صعود به قله را ، مصلحت الهی بدانیم و همواره به یاد داشته باشیم که نرسیدن به قله ها ، بنا به خواست خداوند و صاحب کوهستان انجام می شود . به یاد داشته باشیم خداوند ناظر بر اعمال و رفتار ما در کوه می باشد . تصمیم بگیریم تا کوهنوردی را در راه شناخت خداوند و خودشناسی قرار داده و آن موقع میتوانیم معنای موفقیت صحیح در کوه را دریابیم .

🏔احساسات همیشه در کوه خطر ساز بوده و به جای تصمیم احساسی ، تصمیم منطقی گرفته و با تفکر عمل نماییم . از اینکه قله ای صعود نشد ، احساس خجالت نداشته باشیم زیرا یادمان باشد هر روز ، روز کوهنوردی ما نیست و به عبارتی همه کوهنوردان ، روزی موفق به صعود قله ای نمی شوند اما از تلاش مجدد دست بردار نیستند .

🏔 ما باید سالم باشیم تا کوهنوردی نماییم و اگر به جای حس شکست ، تجربه ای به زندگی کوهنوردی خود وارد نماییم آن موقع می توانیم بگوییم ما در کوهنوردی پیروز شده ایم .

🏔اگر به قله ای صعود ننمودیم ، این دلیلی بر ضعف ما نیست . ضعف در ورزش کوهنوردی زمانی مشخص می شود که کوهنورد یادش برود ، هدف پایان مسیر نیست …..

کار گروه جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *