راز های گرم ماندن در فصل زمستان

کوهنوردی در هر فصلی هیجان و لذت های خاص خود را دارد که فصل زمستان هم همانند دیگر فصل ها قشنگی های خودش را دارد. اما در بعضی از نقاط جهان دمای هوا پایین تر است که می توان با رعایت چندین نکات دربرابر سرمای فصل زمستان مقاومت کرد

1.لباس گرم بپوشید:

در سرما طرز لباس پوشیدن بسیار مهم است. شما باید لباس هایتان را لایه لایه بپوشید. و به یک کاپشن یا پالنو که فکر می کنید گرم شما را نگه می دارد اکتفا نکنید. به این نکته توجه کنید که لباس قرار نیست شما را گرم کند بلکه قرار است نگذارد که گرمای بدنتان از دست رود. بنابراین قبل از اینکه سردتان شود لباس بپوشید و ان را به بعد از احساس سرما موکول نکنید.

2.انگشتان پاهایتان را گرم نگه دارید:

سرما زدگی معمولا از اندام های مانند دست و پا شروع می شود .پس گرم نگه داشتن پاهایتان بسیار مهم است.کفش های زمستانی مانند: چکمه و بوتین ها و کتانی های با کیفیت هم باعث گرم ماندن پاهایتان می شوند و هم اینکه در روز های بارانی مانع از رسیدن اب به پا می شود.

3.کلاه:

کلاه راهی بسیار مناسبی برای گرم شدن هست. یک کلاه مناسب باید ویژگی های زیر را داشته باشید:

*حتما باید تا زیر گوش ها بیاید و آن هارو بپوشاند.

*پشت سرتان را حداقل تا نصفه بپوشاند.

4.دستکش سبک و ضد آب:

همانطور که می دانید سرما زدگی از دستان نیز شروع می شود. پس بهتر است دستان خود را گرم نگه دارید می توانید در دستکش های گرم و ضد اب استفاده کنید که مشکل خیس شدن دست را نداشته باشید و بیشتر سردتان نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *